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How do sentence intonations help children better understand language?. Comment les intonations des phrases aident les enfants à mieux comprendre le langage ?
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Edité par CCSD -
Le 21 du LaPsyDÉ. One of the most remarkable features of the human species is the fact that children learn to speak and understand one or more natural languages, such as English, French or Japanese, very quickly, within the first two years of life, without any formal instruction. How do they do that? Before being able to tie their own shoes by themselves, or add two plus two, children already master a great deal of information about their native language(s)! They start from scratch and very quickly learn a substantial vocabulary and the rules that organize words into sentences. This is no trivial accomplishment, given that in order to learn a language, children need to master several different domains. They need to uncover the inventory of sounds or gestures in that language (for instance, the sounds of consonants, vowels, and syllables in French) and how they are combined to form the sounds of words and sentences. Moreover, young children also have to learn the meanings of the words and uncover the syntactic structure (that is, the grammar) of the sentences spoken around them. They will also need to learn how the meanings of words and phrases can change depending on the contexts in which they are spoken and the intentions of the speakers; these are the discursive and pragmatic features of language. In this article, we will talk about how young children can accomplish some of these complex tasks with the help of a very important feature of natural languages: phrasal prosody, that is the variations of rhythm and intonation we use when we speak. . L'une des caractéristiques les plus remarquables de l'espèce humaine est le fait que les enfants apprennent à parler et à comprendre une ou plusieurs langues, comme l'anglais, le français ou le japonais, très rapidement, pendant les premières années de leur vie, et sans aucune instruction formelle. Comment le font-ils ? Avant même d'être capables de faire ses lacets ou d’additionner deux plus deux, les enfants maîtrisent déjà une grande quantité d'informations sur leur(s) langue(s) maternelle(s) ! Ils partent de zéro et apprennent très rapidement un vocabulaire substantiel et les règles qui organisent des mots en phrases. Il ne s'agit pas d'un accomplissement trivial, étant donné que pour apprendre une langue, les enfants doivent apprendre à extraire plusieurs informations de différents niveaux du langage. Ils doivent découvrir l'inventaire des sons ou des gestes qui font partie de leur langue (par exemple, les sons des consonnes, des voyelles et des syllabes en français) et la façon dont ils sont combinés pour former les sons des mots et des phrases. En outre, ils doivent également apprendre le sens des mots et découvrir les structures syntaxiques (c.à.d., la grammaire) des phrases prononcées autour d'eux. Ils doivent également apprendre comment le sens des mots et des phrases peuvent changer selon les contextes dans lesquels ils sont prononcés et selon les intentions des personnes qui parlent, il s’agit des caractéristiques discursives et pragmatiques du langage. Dans cet article, nous verrons comment les jeunes enfants peuvent accomplir certaines de ces tâches si complexes, à l'aide d'une caractéristique très importante des langues naturelles : la prosodie phrasale, à savoir les variations de rythme et d'intonation que l’on utilise quand on parle.